БДЖ чака ново кредитиране от държавата в размер от 100 до 250 млн. лева. Годишната загуба на компанията ще е към 60 млн. лв. Спорет плановете за управление на държавната фирма, железниците трябва да излязат на печалба към 2014 година. Сегашното състояние до голяма степен се дължи на ниската скорост и лошите условия, които се предоставят на пътниците. Всъщност, изключвайки мотрисите „втора ръка”, които бяха закупени преди години от Запад, влаковете са в ужасно състояние. С модернизация на жптрасетата се планира скоростта на влаковете значително да нарастни.
Обединението Джи Си Еф – СК13 – Трейс Рейлинфра предложи най-ниската цена за ремонта на трите участъка от жп линията Пловдив – Бургас. Обединението, в което участват Трейс Груп Холд, СК-13 и италианската Джи Си Еф са дали оферта за трите позиции съответно 35,5 млн. лв., 181,8 млн. лв. и 162 ,9 млн. лв.
Лот 1 предвижда модернизирането на отсечката Михаилово - Калояновец, включително и двете гари. Лот 2 е за отсечката Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително всички гари в участъка. Лот 3 на железопътния участък е за модернизация на отсечката Церковски - Бургас, включително гарите.
На всички 12 кандидати, които подадоха документи в началото на ноември, бяха отворени ценовите предложения. Запечатан остана пликът с цената за позиция 2 на австрийската компания ПОРР Технобау унд Умвелт, тъй като не отговаря на условията.
Най-високо предложение за изпълнение на позициите е дал консорциум Европейски железници, който е поискал съответно 45,7 млн. лв., 245,1 млн. лв. и 244,7 млн. лв.
Комисията трябва да обяви победител в търга до 15 януари.
Комисията трябва да обяви победител в търга до 15 януари.
Близо 370 млн. лв. е прогнозната стойност за проекта, като 64% от нея е от ОП Транспорт, останалото - от националния бюджет. Очаква се строителството да продължи 3 години. След завършването му максималната скорост на влаковете ще е 160 км/ч и разстоянието Пловдив - Бургас ще се взема за 2:50 часа. Сега се пътува 4 часа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар